ΤύποςAρχείο ΚάτωΜέγεθοςΗμερομηνία
1. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΥΛΟ - ΒΙΟΛΟΓΙΚΟ ΦΥΛΟ  
1η διάλεξη: Gender - Sex distinction/διάκριση ως εργαλείο ανάλυσης: Κοινωνικό φύλο - βιολογικό φύλο (αφηρημένη έννοια: κοινωνικό νόημα του φύλου) Οι όροι Gender, Sex, Diversity (ποικιλότητα/πολυμορφία), Έμφυλη ταυτότητα. Οι Φεμινιστικές Σπουδές, οι Γυναικείες Σπουδές, και οι Σπουδές Φύλου και Ισότητας. Κοινωνικά στερεότυπα, Η έμφυλη ουδετερότητα , Αθλητισμός, Θέμα/πιθανή ερώτηση στις εξετάσεις
4.55 MB6/3/23
10. ΦΥΛΟ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Το φύλο στην Εκπαίδευση και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.), της Χ. Γιοβάνη  
10η διάλεξη: Εννοιολογικός προσδιορισμός ζητημάτων του φύλου. Θεωρητικό πλαίσιο του φύλου. Το φύλο στην Εκπαίδευση και στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.). Στάσεις εκπαιδευτικών Φ.Α και μαθητών/τριών στο μάθημα της Φ.Α. Προαγωγή της ισότητας από τους εκπαιδευτικούς Φ.Α.
829.31 KB25/5/23
11. «Έφηβες μαθήτριες, Φυσική Αγωγή και φυσική δραστηριότητα: εμπόδια και υποστηρικτικοί παράγοντες» της Αλεξάνδρας Σπέγγα  
11η και 12η διάλεξη: Σύμφωνα με ένα μεγάλο αριθμό μελετών από όλο τον κόσμο, πολλά κορίτσια κατά την εφηβεία τείνουν να εκδηλώνουν μικρότερο ενδιαφέρον για το μάθημα της ΦΑ, αποφεύγουν την ένταση της άσκησης και τον αθλητικό ανταγωνισμό ή αρνούνται ολοκληρωτικά τη συμμετοχή. ΓΙΑΤΙ;;
934.5 KB27/5/23
2. “TOKENISM” και η Διαχρονική Προσέγγιση του Γυναικείου Αθλητισμού-Αποκλεισμού (1896-2021)  
2η διάλεξη/μάθημα: Η διαχρονικότητα του γυναικείου αποκλεισμού, Ερωτήματα, ΤΑ ΣΤΕΡΕΟΤΥΠΑ – ΟΙ ΜΥΘΟΙ ΠΕΡΙ «ΑΣΘΕΝΕΣ ΦΥΛΟΥ» (the 'weaker sex', and the ‘weaker brain’ theory), ΔΟΕ, οι Πρόεδροι της ΔΟΕ, ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΔΡΟΜΟΙ 1896 , "Olympic Games for women" 1921, 1922, 1923, «Ολυμπιακοί Αγώνες Γυναικών», Παρίσι 1922 ...
5.32 MB10/3/23
3. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ως μέσο γνωστοποίησης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων: ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ - ΠΡΟΒΟΛΗ  
3η διάλεξη/4ο μάθημα. Λέξεις κλειδιά: ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ, «Ολυμπιακοί του αίματος», «Ολυμπιακοί της ντροπής», «Πολιτισμική/πολιτιστική ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ», Εθνικιστικές εκδηλώσεις, «Η σφαγή στην Πλατεία των Τριών Πολιτισμών», Μέσο κοινωνικής χειραφέτησης για τις γυναίκες, και για πολλές κοινωνικές/εθνικές/θρησκευτικές ομάδες και μειονότητες
4.61 MB18/3/23
3.1 "Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Κλειστού Στίβου και (Αλβανικός) Εθνικισμός"  
Άρθρο του Καθηγητή Ν. Πατσαντάρα
131.74 KB18/3/23
4. Η 'ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ'-ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ και Η ΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ  
4η διάλεξη: Υποεκπροσώπηση του γυναικείου αθλητισμού στα ΜΜΕ, τηλεοπτικός χρόνος, ‘μοντελοποίηση’-εμπορευματοποίηση της αθλήτριας και του αθλητή, αθλητική ταυτότητα, άφυλοι αθλητές/τριες, Adonis Complex-Σύνδρομο του Άδωνη, Προβολή του Γυναικείου Αθλητισμού στα ΜΜΕ της Αυστραλίας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης, Τί γίνετε στην Ελλάδα, Ορατότητα, Ελληνικός έντυπος τύπος, Η εμπορική παγκοσμιοποίηση και εκμετάλλευση του Αθλητισμού. Ισότητα στην αντικειμενικοποίση-εμπορευματοποίηση- ‘μοντελοποίηση’ του σώματος;; Συμπεράσματα και Προτάσεις
9.01 MB22/3/23
5. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ «ΚΟΡΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» (Αl-Faruqi 1984) KAI O ΓΥΝΑΚΕΙΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΑΠΟ ΙΣΛΑΜΙΚΗ ΣΚΟΠΙΑ: ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ  
6. Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ «ΚΟΡΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙ5η διάλεξη/μάθημα: Η Θέση της Γυναίκας. Η Συμμετοχή των Μουσουλμάνων Γυναικών στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, Αθλητική ενδυμασία, Εμπόδια στην άθληση: ήθη και έθιμα, κ.ά.
3.81 MB6/4/23
6. Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΙΟΡΔΑΝΙΑ. Εμπόδια στην αθλητική ενασχόληση.  
6η διάλεξη. Πως ξεπερνούν – υπερβαίνουν τα εμπόδια στην αθλητική ενασχόληση οι γυναίκες της «Κορανικής Κοινωνίας» (Αl-Faruqi 1984). Αθλητική ενδυμασία.. Αθλητική λογοκρισία.'. Ολυμπιακοί Αγώνες. 4th Islamic Women's Games . Έρευνα στην Ιορδανία-μεθοδολογία έρευνας. Λόγοι απαγόρευσης της γυμναστικής εκτός του μαθήματος της Φ.Α.. Συμπερασματικές παρατηρήσεις. Προτάσεις. Η προώθηση και η στήριξη της μουσουλμάνας στην εκπαίδευση γενικότερα και όχι αποκλειστικά στον αθλητισμό, τη φυσική αγωγή .
5.05 MB6/4/23
7. ΕΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ (ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ). ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟ: «ΔΙΕΚΔΙΚΩ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΟΥ!»  
7η διάλεξη: INTEGRATION, INCLUSION, Κοινωνικός Αποκλεισμός. Από την ένταξη στην ενσωμάτωση. Δεξιότητες που καλλιεργεί ο αθλητισμός. Αναπηρία και μητρότητα. Κοινωνική αναπαράσταση της αναπηρίας στον Αθλητισμό. Θεωρία των κοινωνικών αναπαραστάσεων . ΓΛΩΣΣΑ: People-First language (Personhood). Ερμηνεία του αγγλικού όρου inclusion (που μεταφράζουμε ως συμπερίληψη) βασίζεται στο English Index for Inclusion (CSIE, 2002),
3.89 MB25/4/23
8. ΤΟ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: ΑΠΟ ΤΗΝ «ΕΜΦΥΛΗ ΚΟΠΩΣΗ» ΣΤΗΝ «ΕΜΦΥΛΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ»  
8η διάλεξη: Το Ανεκμετάλλευτο Κοινωνικό Κεφάλαιο του Αθλητισμού: “Make place for one more woman” : Κάνουμε Χώρο για περισσότερες γυναίκες στην Αθλητική Συμμετοχή, την Προπονητική Καθοδήγηση, και τη Διοικητική Στελέχωση. Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΗΓΕΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ...
4.53 MB2/5/23
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑΣ: Ειρήνη Καμπερίδου (Irene Kamberidou  BA, MA, PhD) 363.65 KB20/2/23