Τίτλος:

Οι περιπέτειες του Πάρη στο αγρόκτημα

Δημιουργός:

Μάριος Χριστοδούλου

Download link:



Σύντομη Περιγραφή:

Το θέμα του μαθησιακού αντικειμένου είναι ο Πάρης και το αγρόκτημά του. Τα παιδία καλούνται να φυτέψουν σπόρους στο αγρόκτημα, να μαζέψουν στη φάρμα τα ζώα, να μάθουν για τα ζώα της φάρμας και στο τέλος να παίξουν ένα παιχνίδι - Quiz με πληροφορίες που έμαθαν ως τώρα.

Μέσα από αυτό το παιχνίδι τα παιδιά παρατηρούν και μαθαίνουν τα ζώα της φάρμας, αναλύουν τα χαρακτηριστικά τους και ξεχωρίζουν τα ζώα, μαθαίνουν για την διαδικασία του φυτέματος και βλέπουν πώς ένα φυτό μεγαλώνει. Βασικό περιεχόμενο της δραστηριότητας είναι τα μορφολογικά και άλλα βασικά χαρακτηριστικά των ζώων και των φυτών.

Για να το χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να είναι σε κατάσταση παρουσίασης (Slide Show)

Λέξεις Κλειδιά:

ζώα, φάρμα, αγρόκτημα

Μορφή:

Αρχείο Powerpoint (.pptx)

Στόχος:

Να μάθουν ποια είναι τα ζώα της φάρμας και να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά τους.
Να διακρίνουν μορφολογικά και βασικά χαρακτηριστικά των ζώων και των φυτών και να εντοπίσουν κοινά στοιχεία αλλά και τις αντιθέσεις μεταξύ τους που τα κάνουν διαφορετικά.
Μέσω των χαρακτηριστικών τους μαθαίνουν να συγκροτούν κατηγορίες υιοθετώντας μορφολογικά και άλλα βασικά χαρακτηριστικά ως κριτήρια ταξινόμησης στα ζώα και φυτά.

Γνωστικά Αντικείμενα:

Φυσικές Επιστήμες

Εκπαιδευτική Προσέγγιση:

Το μαθησιακό αντικείμενο που ανέπτυξα στηρίζεται στην συμπεριφοριστική θεωρία μάθησης. Το παιδί μαθαίνει για τα φυτά που μπορεί ένας αγρότης να φυτέψει και τα ζώα που μπορεί να εκθρέψει. Οι γνώσεις που δίνονται στο παιδί ελέγχονται είτε από τον δημιουργό του παιχνιδιού είτε από τον/την νηπιαγωγό. Επιπλέον, υπάρχει άμεση ανατροφοδότηση σε ότι αφορά τα παιχνίδια του αντικειμένου. Αυτό γίνεται φανερό με τα μηνύματα «Μπράβο τα κατάφερες» και το «Χμμ θες να το προσπαθήσεις ξανά ή να δοκιμάσουμε κάτι άλλο;».

Μαθησιακά Πλεονεκτήματα:

Τα παιδιά έρχονται σε μια πρώτη επαφή, αν δεν τα γνωρίζουν ήδη, με τα ζώα της φάρμας, παρατηρούν τα χαρακτηριστικά τους, μαθαίνουν βασικές πληροφορίες για τα ζώα που τους δίνουν την δυνατότητα να αναρωτηθούν και να ψάξουν για τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά τους. Μέσω του quiz συγκρίνουν τα χαρακτηριστικά των ζώων και μαθαίνουν να τα ξεχωρίζουν με βάση μορφολογικά τους χαρακτηριστικά. Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό είναι η παρατήρηση και η μετέπειτα καταγραφή του κύκλου της ζωής των φυτών και των ζώων. Μαθαίνουν ποια είναι τα νεαρά ζώα κάθε ζώου και την εξέλιξή τους όχι μέσα από το λογισμικό αλλά μπορούν να ψάξουν μετέπειτα για πληροφορίες.

Πιθανοί Περιορισμοί:

Περιορισμοί που θα μπορούσαν να αναφερθούν είναι πως το παρόν μαθησιακό αντικείμενο απευθύνεται κυρίως σε παιδιά που δεν έχουν άμεση επαφή με τα ζώα της φάρμας και μένουν σε αστικά κέντρα. Για παιδιά που μένουν σε χωριά, αυτό ίσως να είναι πολύ απλό σαν μαθησιακό αντικείμενο όσον αφορά τις πληροφορίες που παρέχει. Γι’ αυτό τον λόγο απαιτείται ο προηγούμενος έλεγχος από τον/την νηπιαγωγό που θα μπορέσει να κρίνει την καταλληλότητα του μαθησιακού αντικειμένου σύμφωνα με το πλαίσιο της τάξης.

Πιθανοί Τρόποι Εφαρμογής του στο Νηπιαγωγείο:

Το μαθησιακό αντικείμενο είναι ικανό να ενισχύσει μαθησιακές εμπειρίες αλλά μόνο σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες που θα ενισχύσουν το αντικείμενο. Το μαθησιακό αυτό αντικείμενο μπορεί να διευκολύνει την μετάδοση γνώσεων στα παιδιά όταν συνδυάζεται με άλλες δραστηριότητες και δράσεις όπως την επίσκεψη των παιδιών με τον/την νηπιαγωγό σε μια φάρμα έξω από την πόλη που ζουν, την ξενάγησή τους στη φάρμα και την καταγραφή από τα παιδιά των βασικών εργασιών που παρακολούθησαν, την δημιουργία ενός θεατρικού με θέμα την ζωή σε ένα αγρόκτημα. Επιπλέον, μπορούν να φυτέψουν λαχανικά στον κήπο του νηπιαγωγείου, αν διαθέτει, και να το δουν να αναπτύσσεται. Μπορούν επίσης να δημιουργήσουν μια αφίσα που να καταγράφουν με κολλάζ την εξέλιξη των ζώων, από μικρά σε πιο μεγάλα. Προσπαθώντας να εντάξουν τις ΤΠΕ στην καθημερινότητά τους, με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού που θα έχει κυρίως υποστηρικτικό ρόλο, τα παιδία μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους παραμύθι ή και να ζωγραφίσουν μέσω εφαρμογών. Τέλος, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στη φάρμα μπορούν να δημιουργήσουν μια ταινία μικρού μήκους με τις δραστηριότητες που πραγματοποίησαν και να το παρουσιάσουν στο τέλος της χρονιάς με τη βοήθεια μιας κάμερας.

Μάθημα:

Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για την Προσχολική Εκπαίδευση: σχεδιασμός, ανάπτυξη, και αξιολόγηση

Έτος:

2019