Τίτλος:

Όνειρα για ένα Καλύτερο Αύριο

Δημιουργός:

Σοφία Βολακάκη

Download link:

https://drive.google.com/file/d/1gkGUZBGABY5WhSRttAGnascyP8TuIwO-/view?usp=sharing



Σύντομη Περιγραφή:

Είναι μια ψηφιακή διαδραστική ιστορία για μια παρέα παιδιών που θέλουν να βοηθήσουν όσους το έχουν ανάγκη. Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να επιλέξουν την συνέχεια της ιστορίας. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά επιλέγουν με ποιο τρόπο μπορούν οι ήρωες της ιστορίας να βοηθήσουν αυτούς που το έχουν ανάγκη.


Λέξεις Κλειδιά:

αλληλεγγύη, εθελοντισμός

Μορφή:

Αρχείο .html. Πρόσβαση μέσω φυλλομετρητή (browser).

Έχει κατασκευαστεί με το Twine (http://twinery.org/)

Στόχος:

Από την ενότητα της προσωπικής και κοινωνικής ανάπτυξης, να καλλιεργήσουν την ηθική αξία της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.

Από την ενότητα των κοινωνικών επιστημών, να αρχίσουν να συνειδητοποιούν τα παιδιά ότι με τις πράξεις τους μπορούν να συμβάλλουν στο κοινωνικό σύνολο.

Παράλληλα είναι και το να εξοικειωθούν με τη χρήση του ποντικιού από την μαθησιακή ενότητα των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.).

Γνωστικά Αντικείμενα:

Προσωπική και κοινωνικής ανάπτυξης

Κοινωνικές επιστήμες

ΤΠΕ

Εκπαιδευτική Προσέγγιση:

Εποικοδομισμός, αφού τα παιδιά ανακαλύπτουν τις γνώσεις μέσα από το μαθησιακό αντικείμενο.
Υπάρχει ανοικτό πλαίσιο αφού δεν υπάρχει σωστό και λάθος και τα παιδιά επιλέγουν ελεύθερα τη συνέχεια της ιστορίας.

Μαθησιακά Πλεονεκτήματα:

Το αντικείμενο έχει μικρά κείμενα και εικόνες κατάλληλες για τα παιδιά. Επίσης ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να κινείται με το δικό του ρυθμό, καθώς επίσης του δίνεται η ευκαιρία να διαλέξει ο ίδιος την συνέχεια. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε διαφορετικά πλαίσια και με ποικίλους τρόπους. Ταυτόχρονα είναι συμβατό με το πολιτισμικό και ηθικό πλαίσιο, καθώς δεν περιέχει κανένα είδος βίας και ρατσιστικών σχολίων και προωθεί την αλληλεγγύη και την ειρήνη. Το ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο είναι συμβατό με διαφορετικές πλατφόρμες αρκεί να υπάρχει σύνδεση στο διαδίκτυο και είναι αρκετά εύκολο στη χρήση αφού δεν έχει άλλα κουμπιά πέρα από τις επιλογές.

Πιθανοί Περιορισμοί:

Αρχικά τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δεν ξέρουν να διαβάζουν οπότε θα χρειαστούν τη βοήθεια του/της νηπιαγωγού για να τους το διαβάσει, διότι δεν έχει ηχητική υποστήριξη. Επίσης, τα χρώματα δεν είναι ζωντανά και ευχάριστα, αφού το φόντο είναι μαύρο, τα γράμματα του κειμένου είναι άσπρα, ενώ τα γράμματα των επιλογών είναι μπλε. Σε αυτό δεν υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής χρωμάτων και αυτό είναι ένα από τα βασικότερα μειονεκτήματα που έχει. Παράλληλα δεν είναι πάντα καλή η ανάλυση της εικόνας.

Πιθανοί Τρόποι Εφαρμογής του στο Νηπιαγωγείο:

Στο νηπιαγωγείο μπορεί να χρησιμοποιηθεί με πολλούς τρόπους. Ένας τρόπος είναι την παγκόσμια ημέρα εθελοντισμού να γίνει πρώτα μια συζήτηση για αυτό το θέμα στη γωνιά της παρεούλας και μετά ένα ένα παιδί να πηγαίνει να κάνει το μαθησιακό αντικείμενο.

Μάθημα:

Ψηφιακά Μαθησιακά Αντικείμενα για την Προσχολική Εκπαίδευση: σχεδιασμός, ανάπτυξη, και αξιολόγηση

Έτος:

2019