Στοιχεία αξιολόγησης

Περισσότερα

Αλλαγές λόγω της τηλεκπαίδευσης.

 

Η διδασκαλία περιλαμβάνει, διαλέξεις, διευκρινιστικές συζητήσεις και υποδείξεις κατασκευής, μουσικά παιχνίδια με τα "αυτοσχέδια" όργανα

Η Αξιολόγηση περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις για:

  • την παιδαγωγική της κατασκευής με απλά υλικά (ύλη από διαλέξεις, βιβλίο κτλ)
  • τις θεωρητικές γνώσεις μουσικών οργάνων.

και προφορικές (σε ομάδες των 5 φοιτητών/τριών που αφορούν

  • την  ποιότητα  των  υλικών  (ανακυκλωμένα  υλικά,  ‘ιδιαίτερα’  υλικά)
  • την ποιότητα της κατασκευής (γνώση των υλικών, μη επικίνδυνα σημεία στις κατασκευές, τελικό  αποτέλεσμα)
  • την χρήση των κατασκευασμένων μουσικών οργάνων (πως παίζεται αν μπορείτε να «βγάλετε»  ήχο).

 

  • Δεν  αξιολογείται  αλλά  προδιαθέτει  θετικά η  διακόσμηση  (προσοχή  τα  όποια  διακοσμητικά  στοιχεία  δεν  θα  πρέπει  να  παρεμποδίζουν  την  παραγωγή  του  ήχου  στο  μουσικό  όργανο)

 

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Λόγω της μη διαδικασίας δια ζώσης διδασκαλίας  έχουν γίνει αρκετές αλλαγές

Στόχος του μαθήματος είναι ο/η φοιτητής/τρια να εισαχθεί στην ιδέα της κατασκευής μουσικών οργάνων με απλά και ανακυκλώσιμα υλικά ως ένα παιδαγωγικό εργαλείο της Μουσικής Αγωγής αλλά και της διαθεματικής διδακτικής πρακτικής.

Το μάθημα «Αυτοσχέδιες κατασκευές μουσικών οργάνων» είναι διαρθρωμένο σε δυο αλληλοσυμπληρούμενες ενότητες στο πλαίσιο της μουσικής παιδαγωγικής.

Ενότητα Ι

Διαλέξεις σχετικά με το θεωρητικό υπόβαθρο των μουσικών οργάνων, τα ιστορικά στοιχεία της παιδαγωγικής της κατασκευής μικρών αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων από διάφορους πολιτισμούς καθώς και ιστορικά στοιχεία από την χρήση της κατασκευής στην τυπική εκπαίδευση από τις αρχές του 20ου αιώνα μέχρι σήμερα.

Τα μαθήματα εμπλουτίζονται με ηχητικά παραδείγματα καθώς και τη χρήση διαδικτυακών πληροφοριών ήχου και εικόνας.

Ενότητα ΙΙ

Εργαστηριακής μορφής διαδικασία η οποία περιλαμβάνει την κατασκευή μικρών αυτοσχέδιων μουσικών οργάνων από διάφορους πολιτισμούς καθώς και τη χρήση τους για την παραγωγή ήχου. Για την κατασκευή των οργάνων χρησιμοποιούνται φυσικά υλικά ή ανακυκλώσιμα όπως κουτιά από αναψυκτικά, πλαστικά ποτήρια, χάνδρες, κομμάτια από ξύλο, φύλλα, όστρακα, καλάμια κτλ.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε επίπεδο:

α) γνώσεων

  • να γνωρίζει τα βασικά συστήματα ταξινόμησης των μουσικών οργάνων,
  • να γνωρίζει έννοιες και ορισμούς που αφορούν τα μουσικά όργανα αλλά και την παιδαγωγική τους χρήση
  • να γνωρίζει βασικά ιστορικά στοιχεία των μουσικών οργάνων
  • να γνωρίζει και να κατανοεί τους λόγους για τους οποίους χρησιμοποιούνται τα μουσικά όργανα στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και τους τρόπους αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου,
  • να γνωρίζει και να κατανοεί τις σύγχρονες προσεγγίσεις της μουσικής παιδαγωγικής στην εκπαιδευτική διαδικασία

β) δεξιοτήτων

  • Να κατασκευάζει και να επισκευάζει μια μεγάλη γκάμα μουσικών οργάνων τα οποία αποτελούν το βασικό οργανολόγιο (instrumentarium) του σχολείου,
  • να διαθέτει τη βασική χειριστική δεξιότητα αυτών των μουσικών οργάνων,
  • να αναγνωρίζει τις κατασκευαστικές δυνατότητες των παιδιών και να τα εισάγει σε συγκεκριμένες κατασκευές,
  • να χρησιμοποιεί τα κατάλληλα μουσικά όργανα στην εκπαιδευτική διαδικασία

γ) ικανοτήτων

  • να μπορεί να επιλέγει την κατάλληλη κάθε φορά χρήση των μουσικών οργάνων εμπλουτίζοντας τη διδασκαλία και να οδηγεί τα παιδιά στο επιθυμητό αποτέλεσμα
  • να αντιλαμβάνεται τον ρόλο της μουσικής και ρυθμικής αγωγής ως εκπαιδευτικό εργαλείο,
  • να χρησιμοποιεί την κατασκευή σε διαθεματικές προσεγγίσεις
  • να μελετά κριτικά την εκπαιδευτική νομοθεσία