Περιεχόμενο Μαθήματος



ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΝΟΙΩΝ
Χαρακτηριστικά, οργάνωση και συμβολική έκφραση των μαθηματικών εννοιών.
Η σχέση των μαθηματικών εννοιών με καταστάσεις της πραγματικότητας. Η χρήση των υλικών αντικειμένων στη διδασκαλία των μαθηματικών.
ΛΟΓΙΚΟ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΕΣ
Θεμελιώδεις λογικές και μαθηματικές σχέσεις.
Βασικά χαρακτηριστικά της λογικής σκέψης.
Βασικές μορφές της λογικής σκέψης
ΟΙ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΟΥ  ΑΡΙΘΜΟΥ
Οι μαθηματικές έννοιες του αριθμού. Συστήματα συμβολικών παραστάσεων και γλωσσικές εκφράσεις των αριθμών. Η αντιστοίχιση των αριθμών σε καταστάσεις της πραγματικότητας.
Η συγκρότηση των εννοιών του αριθμού (η γενετική προσέγγιση του Piaget και των θεωριών της γνωστικής οικοδόμησης ? η ιστορικο-κοινωνική προσέγγιση του Vygotksy και των θεωριών της κοινωνικής ψυχογένεσης). ΟΙ διαδοχικές επεκτάσεις της έννοιας του αριθμού (ακέραιος αριθμός ? κλάσμα- ρητός αριθμός - δεκαδικός αριθμός).
ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ
Η μαθηματική έννοια των αριθμητικών πράξεων. Οι αριθμητικές πράξεις στο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης. Η αντιστοίχιση των αριθμητικών πράξεων σε καταστάσεις της πραγματικότητας.