Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Παρουσίαση/Προβολή

Εικόνα επιλογής

Ψηφιακοί πόροι και στρατηγικές διδασκαλίας της Ελληνικής ως Γ2

(6410204) -  Ράνια Βοσκάκη

Περιγραφή Μαθήματος

Αντικείμενο του μαθήματος θα αποτελέσει η κατάρτιση των φοιτητών/τριών στη διδασκαλία της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας (Γ2). Το φαινόμενο της αμφίδρομης μετανάστευσης από και προς την Ελλάδα (émigration, immigration) δημιούργησε νέες ανάγκες και προκλήσεις για τους διδάσκοντες/ουσες ξένων γλωσσών. Δεδομένης αυτής της συνθήκης και του γεγονότος ότι ο επιστημονικός κλάδος της διδασκαλίας ξένης γλώσσας εντάσσεται σε ένα κοινό θεωρητικό πλαίσιο, οι φοιτητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα να διευρύνουν το επαγγελματικό τους προφίλ και να ανταποκριθούν σε μια νέα εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Πιο συγκεκριμένα, θα μελετηθεί αντιπαραβολικά ως προς τη Γαλλική η εφαρμογή του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για της Γλώσσες (ΚΕΠΑ) στην Ελληνική και θα εξοικειωθούν με τη χρήση αντίστοιχων ψηφιακών πόρων. Ενδεικτικά, μεταξύ των εργαλείων και των ψηφιακών πόρων που θα παρουσιαστούν, συμπεριλαμβάνονται: τράπεζα κειμένων, τράπεζα πολυμεσικού υλικού, λογισμικό αναγνωσιμότητας, διδακτικές προτάσεις, διαγνωστικά τεστ, δηλώσεις αυτοαξιολόγησης, κ.ά. Οι φοιτητές/τριες θα έχουν τη δυνατότητα να αντιπαραβάλουν τις στρατηγικές διδασκαλίας της Γαλλικής με τις αντίστοιχες στρατηγικές διδασκαλίας της Ελληνικής ως Γ2 προσαρμόζοντας κατάλληλα το διδακτικό τους υλικό. 

Πρόκειται για μια ολιστική προσέγγιση της διδασκαλίας ξένων γλωσσών που θα καταστήσει τους/τις φοιτητές/τριες ικανούς/ες να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις και τις διδακτικές ανάγκες που παρατηρούνται στο νέο παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.

Το μάθημα θα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και για τον λόγο αυτό συνιστάται η συστηματική παρακολούθησή του. Η αξιολόγηση των δεξιοτήτων που θα αποκτήσουν οι φοιτητές/ήτριες στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος θα πραγματοποιηθεί βάσει φακέλου ατομικών και συλλογικών εργασιών, καθώς και με την παρουσίαση τελικής εργασίας.

Ημερομηνία δημιουργίας

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2022