Καινοτομίες στην εκπαίδευση και την έρευνα
- Τετάρτη, 22 Μαΐου 2019 -

Στην προηγούμενη παράδοση ασχοληθήκαμε με την “Ανοιχτή και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση” και ιδιαίτερα με τα Μουσικά MOOCs. θα ήθελα να ευχαριστήσω και από εδώ τον κ. Γιάννη Μυγδάνη για την πολύ ενδιαφέρουσα παρουσίασή του. Μπορείτε να δείτε τις διαφάνειες από την παρουσίαση και τη σχετική δημοσίευση. Στην ύλη του μαθήματος θα περιλαμβάνονται μόνο τα γενικά γνωρίσματα και το παιδαγωγικό μοντέλο των MOOCs. Δηλαδή, η δεξιότητα να μπορεί κανείς να αποφασίσει αν και σε ποιες περιπτώσεις μπορεί να αξιοποιήσει υλικό από MOOCs. 

Στο πλαίσιο της υλοποίησης όσων κουβεντιάζουμε στο μάθημα, σας αναθέτω την παρακάτω “αποστολή”. Θα πρέπει να παρακολουθήσετε το MOOC σχετικά με τη γλώσσα σήμανσης HMTL με τίτλο «Introduction to HTML5». Πλοηγηθείτε στη διεύθυνση του μαθήματος και κάντε εγγραφή αν δεν έχετε ήδη λογαριασμό. Ακολούθως, θα πρέπει να μελετήσετε το υλικό από την εβδομάδα 1 και 2. Μην ασχοληθείτε με οτιδήποτε έχει την ένδειξη «OPTIONAL». Επίσης, δεν είστε υποχρεωμένοι να κάνετε τις εργασίες που περιλαμβάνονται.
Σκοπός της αποστολής που σας αναθέτω είναι α) να δείτε από κοντά πώς λειτουργεί ένα MOOC, και β) να μάθετε τα βασικά γνωρίσματα της γλώσσας σήμανσης html, τα οποία ισχύουν και για τη γλώσσα musicXML. Ως διδακτικό υλικό, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον online οδηγό με τίτλο «Learn to Code HTML & CSS» από το οποίο θα σας φανούν χρήσιμα τα μαθήματα αρ. 1, 2 και 6.
Τα βασικά γνωρίσματα των γλωσσών σήμανσης θα σας ζητηθούν και στις εξετάσεις.

Μη χάσετε το αυριανό μάθημα (23/5). Θα μιλήσουμε για μια εκπληκτική καινοτομία με την ονομασία blockchain και την επίδραση που μπορεί να έχει στη μουσικολογική έρευνα και την ψηφιακή παρτιτούρα. Η άποψή μου είναι ότι η τεχνολογία αυτή μπορεί να συγκριθεί μόνο με τον Παγκόσμιο Ιστό στην επίδραση που μπορεί να έχει στη ζωή μας.

Την μεθεπόμενη Πέμπτη, 30 Μαΐου, λήγει η προθεσμία για την παράδοση της εργασίας για την καταγραφή σε παρτιτούρα. Όποιος δεν έχει παραδώσει την εργασία του έως τότε, δεν θα μπορεί να πάρει μέρος στις εξετάσεις. Παρακαλώ **πολύ** να στείλετε τις εργασίες σας έγκαιρα, ώστε να οργανώσω το peer - review για το οποίο μιλήσαμε στην προηγούμενη παράδοση.

Σας παραθέτω, επίσης τα υλικά που αναφέραμε, αλλά δεν τα εξετάσαμε αναλυτικά και τα οποία **δεν** περιλαμβάνονται στην ύλη για τις εξετάσεις. Μιλήσαμε, για τη διάλεξη της Daphne Koller με τίτλο «What we're learning from online education», από το μακρινό 2012. Επίσης, το MOOC πάνω στο γνωστικό αντικείμενο του Music Information Retrieval από τον Xavier Serra. Μην χαθείτε προσπαθώντας να το παρακολουθήσετε τώρα. Αφήστε το για μια λιγότερο πιεσμένη περίοδο, π.χ. για το καλοκαίρι.

Αντιλαμβάνομαι ότι σας “βομβαρδίζω” με υλικό. Όμως, αυτή είναι η χαρακτηριστική ιδιότητα της εποχής μας. Για το λόγο αυτό θα πρέπει καθένας μας να αναπτύξει μια βασική δεξιότητα: να μπορεί να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τους ψηφιακούς του πόρους για την αποφυγή της πληροφοριακής κόπωσης (information fatigue).

Θερμούς χαιρετισμούς

--
Τάσος Κολυδάς
Μουσικολογία (PhD), Πληροφορική (MSc)
https://www.kolydart.gr/