Το μάθημα “Αισθητική και Πολιτική: Τα νεωτερικά ρεύματα στον κινηματογράφο”, ολοκληρωμένων εξαμήνων, θα εξεταστεί την Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου, 15:00-17:00, στην αίθουσα 307.
Η διδάσκουσα Ιουλία Μέρμηγκα
Ύλη Εξετάσεων Αισθητική και Πολιτική: Τα Νεωτερικά Ρεύματα στον Κινηματογράφο
Απο:
-Stam, Robert (2006), Εισαγωγή στις Κινηματογραφικές Σπουδές, Αθήνα: Πατάκης, τα κεφάλαια:2,4,5,7,9,10,11,14,
-Κομνηνού, Μαρία και Ρήγου, Μυρτώ (επιμ.) (2014), Πολιτικές της εικόνας : μεταξύ Εικονολατρίας και Εικονομαχίας, συλλογικό έργο, Αθήνα, Παπαζήσης το κεφάλαιο V, Ιουλία Μέρμηγκα, "Ιωάννης ο Βίαιος και η Κινηματογραφική Μηχανή της Τώνιας Μαρκετάκη".
-Γιοβανόπουλος,Χρήστος (επιμ.) (2008), Οπλισμένες κάμερες. Κινηματογράφος και '68: Μανιφέστα: Τρίτος κινηματογράφος: Κινηματογραφικές κολεκτίβες: Σινε-ακτιβισμός. Αθήνα: Εκδόσεις Α/συνέχεια, τα κεφάλαια "Μανιφέστα του Τρίτου Κινηματογράφου" και "Γαλλικός Μάης & Κινηματογράφος".
Φιλμογραφία
Η Γέννηση ενός Έθνους, Ντέιβιντ Γκρίφιθ, 1915
Θωρηκτό Ποτέμκιν, Σεργκέι Αϊζενστάιν, 1925
Πιστή Καρδιά, Ζαν Επστάιν, 1923
Το Εργαστήριο του Δρ. Καλιγκάρι, 1920, Ρόμπερτ Βίνε
Ο Ανδαλουσιανός Σκύλος, Λουίς Μπουνιουέλ, 1929
Ο Πολίτης Κέιν, Όρσον Ουέλς, 1941
Ο Σιωπηλός Μάρτυρας, Άλφρεντ Χίτσκοκ, 1958
Σταθμός Αποχαιρετισμού, Κρις Μαρκέρ, 1962
Η Μάχη της Αλγερίας, Τζίλο Ποντεκόρβο, 1966
Ο Τρελός Πιερό, Ζαν Λυκ Γκοντάρ, 1965
Τρελοί Αφέντες, Ζαν Ρους, 1955
Ιωάννης ο Βίαιος, Τώνια Μαρκετάκη, 1972