ΠΕΡΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ....
- Σάββατο, 29 Ιουνίου 2024 - 2:18 μ.μ. -

Αγαπητοί σπουδαστές,

Μόλις ολοκληρώσαμε το μάθημα με την πρωινή τελική εξέταση. Το περιγράφω έτσι καθώς για εμένα οι εξετάσεις έχουν πρωτίστως παιδαγωγικό χαρακτήρα και δευτερευόντως εξεταστικό. Με άλλα λόγια, προσπαθώ να επεκτείνω την παιδαγωγική διάσταση του μαθήματος περαιτέρω με την επιλογή κατάλληλων θεμάτων Εύχομαι να το πέτυχα.

Σχετικά με το εξεταστικό σκέλος, το οποίο ίσως σας ενδιαφέρει πιο άμεσα, θέλω να στηριχθείτε στη βεβαιότητα πως οι βαθμοί θα αντανακλούν κατά τον καλύτερο βαθμό την απόδοσή σας. Θα λάβω δε υπ’ όψιν οτιδήποτε δω στο γραπτό σας που αναδεικνύει την καθαρότητα της σκέψης σας και τις σχετικές με το αντικείμενό μας γνώσεις.

Επισημαίνω επίσης πως η απόδοσή σας στις εξετάσεις αποτελεί μία στιγμιαία εικόνα και ενδέχεται συγκυρίες καθώς και τύχη (ατυχία) να συμβάλλουν σε μία εικόνα που δεν ανταποκρίνεται επακριβώς στην πραγματική κατάσταση των γνώσεων και της σκέψης σας. Παρακαλώ αυτό να το θυμούνται τόσο εκείνοι που ενδεχομένως δεν έγραψαν και τόσο καλά όσο και εκείνοι που έγραψαν καλά. Ταυτόχρονα, η προσπάθεια να τοποθετήσουμε σε μία αριθμητική κλίμακα (μονοδιάστατη) το επίπεδο των γνώσεων και σκέψεών σας, ειδικά σε ένα τόσο σύνθετο αντικείμενο όπως το δικό μας, είναι από τη φύση της περιοριστική. Οπότε ο εκάστοτε βαθμός είναι απλά μία προσέγγιση και τίποτα παραπάνω.

Εξυπακούεται, δε, πως η βαθμολογία δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να περιγράψει την πολυδιάστατη φύση της ανθρώπινης υπόστασης, οπότε ούτε κατά διάνοια δεν αντανακλά στην ανθρώπινη αξία κανενός (θυμίζω περί ουμανισμού και το8υ προβλήματος της μέτρησης/αρίθμησης/ιεράρχησης, ειδικά σε πολυδιάστατους χώρους).

Περί άγχους και των υγιών/φυσικών μεθόδων διαχείρισής του έχουμε ήδη μιλήσει οπότε δεν υφίσταται λόγος να επαναλάβω. Άλλωστε η τρέχουσα εποχή βοηθά σχεδόν σε όλες τις αναγνωρισμένες μεθόδους. Συνεπώς εύχομαι πολλή και καλή αγχόλυση.

Με άλλα λόγια, να έχετε ένα υπέροχο καλοκαίρι!