Επαγγελματική εκπαίδευση και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού (ΠΔΣ 222)
Ευανθία-Έλλη Μηλίγκου
Τμήμα: Φ.Π.Ψ. Τομέας Παιδαγωγικής ,
Σεμινάριο: Επαγγελματική εκπαίδευση και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
( ακαδημαϊκό έτος 2017 – 2018, διδάσκουσα Ε. Μηλίγκου )
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ
1. Να προσδιοριστούν οι έννοιες «Επαγγελματική Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών» και «Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών» στη διάκριση και στη συνάφειά τους α) ως θεσμοποιημένες διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος και β) ως τομείς εκπαιδευτικής έρευνας και μελέτης.
2. Να προσεγγιστούν οι παραπάνω έννοιες στο παραδειγματικό πλαίσιο της θεσμικής ανάλυσης σε αναφορά προς το χρόνο ( εκπαιδευτική μεταβολή ) και το χώρο ( τοπικές, εθνικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διαστάσεις ).
3. Να αναδειχθούν οι σχέσεις μεταξύ επαγγελματικής μάθησης, επαγγελματικού έργου, επαγγελματικής ταυτότητας και επαγγελματικής σταδιοδρομίας των εκπαιδευτικών.
4. Να προσδιοριστεί η έννοια του κριτικού αυτο- και ανα- στοχασμού ως άξονας οργάνωσης της επαγγελματικής μάθησης και της συνολικής επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο
5. Να λειτουργήσει το σεμινάριο ως περιβάλλον μάθησης στο οποίο οι φοιτητές α) θα εισαχθούν σε διαδικασίες ενεργού μάθησης ως συστατικού της προσωπικής και επαγγελματικής τους ανάπτυξης και εξέλιξης, β) θα αναπτύξουν βασικές ερευνητικές και αναλυτικές ακαδημαϊκές δεξιότητες, γ) θα συγκροτήσουν ένα διευρυμένο εννοιολογικό ρεπερτόριο όσον αφορά το ρόλο του εκπαιδευτικού στο μεταβαλλόμενο σύστημα παραγωγής και διακίνησης της γνώσης σε συνθήκες γενικευμένης θεσμικής ρευστότητας, δ) θα αναπτύξουν την ικανότητα της κριτικής σύνδεσης του περιεχομένου των σπουδών τους και των προσωπικών εμπειριών τους με τη διαμόρφωση των επαγγελματικών τους ενδιαφερόντων , δεξιοτήτων και προσδοκιών ως μέλλοντες εκπαιδευτικοί, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, ε) θα ασκηθούν, ατομικά και σε μικρές ομάδες, στην ανάπτυξη προσωπικών στρατηγικών οργάνωσης της ακαδημαϊκής και ευρύτερης μάθησής τους σε συνάφεια με τις γενικότερες μορφωτικές, επαγγελματικές και κοινωνικές τους επιδιώξεις.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
1. Εισαγωγικά μαθήματα ενταγμένα σε τέσσερις διδακτικές ενότητες ( διάρκεια: τέσσερις εβδομάδες)
Πρώτη διδακτική ενότητα. Α) Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ως πεδίο μελέτης στο πλαίσιο των επιστημών της αγωγής: βασικές έννοιες, επίπεδα ανάλυσης, επιστημολογικές συνάφειες. Β) Η αρχική εκπαίδευση, η ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση και η μετεκπαίδευση και των εκπαιδευτικών ως θεσμοποιημένα στάδια της εκπαίδευσής τους, βασικά στοιχεία, δομή και στρατηγική σημασία κάθε σταδίου, Γ) Φορείς εκπαίδευσης εκπαιδευτικών. Κεντρικός / τοπικός / ατομικός σχεδιασμός της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών.
Δεύτερη διδακτική ενότητα. Α) Η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών υπό το παραδειγματικό πρίσμα της θεσμικής ανάλυσης: Θεσμική μάθηση, δια βίου μάθηση και επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών. Ατομικές, θεσμικές και κοινωνικές διαστάσεις, Β) Το σχολείο ως πεδίο εργασίας και ως πεδίο επαγγελματικής ανάπτυξης και εξέλιξης των εκπαιδευτικών. Γ) Η επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των εκπαιδευτικών ως στοιχείο αποτελεσματικής ενίσχυσης της σχολικής υποδομής και ως μοχλός βελτίωσης των εκπαιδευτικών θεσμών.
Τρίτη διδακτική ενότητα. Α) Η επαγγελματική εκπαίδευση των εκπαιδευτικών ως συστατικό στοιχείο διαμόρφωσης της προσωπικής, επαγγελματικής και κοινωνικής ταυτότητάς τους. B) Η έννοια της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών ως διακριτό πρότυπο οργάνωσης και κοινωνικού προσανατολισμού της εκπαίδευσής τους. Γ) Η έννοια του κριτικού αναστοχασμού και ο ρόλος του στη διαμόρφωση της ατομικής, θεσμικής και κοινωνικής δυναμικής της εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Τέταρτη διδακτική ενότητα. Α) Η μάθηση των εκπαιδευτικών ως διαδικασία δημιουργίας μορφωτικού κεφαλαίου σε ατομικό, θεσμικό και συλλογικό επίπεδο, Β) Περιεχόμενο της μάθησης των εκπαιδευτικών. Γ) Ατομικό και συλλογικό μορφωτικό κεφάλαιο των εκπαιδευτικών και διάχυσή του στο κοινωνικό σώμα μέσω των εκπαιδευτικών θεσμών. Δ) ΟΙ προσωπικές στρατηγικές μάθησης ως συνδετικός άξονας των σταδίων επαγγελματικής και κοινωνικής μάθησης των εκπαιδευτικών με τις προσωπικές, επαγγελματικές και κοινωνικές τους επιδιώξεις.
2. Εργαστήριο - Ασκήσεις ( διάρκεια δύο εβδομάδες )
Ασκήσεις ανάπτυξης ατομικών και ομαδικών στρατηγικών στοχευμένης μάθησης σε αναφορά με τις προσωπικές, επαγγελματικές και κοινωνικές επιδιώξεις και προσδοκίες των φοιτητών
3. Παρουσιάσεις φοιτητικών εργασιών ( ατομικά ή σε μικρές ομάδες ):Προτεινόμενοι θεματικοί κύκλοι
1. Η έννοια και οι διαδικασίες διαμόρφωσης του κριτικού αναστοχαστικού εκπαιδευτικού
2. Εκπαιδευτική μεταβολή, δια βίου μάθηση και αγορά εργασίας: Εκπαιδευτικές ανάγκες, εκπαιδευτικό έργο και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
3. Η σχολική μονάδα ως πεδίο σύνδεσης της επαγγελματικής μάθησης και της άσκησης του επαγγελματικού έργου των εκπαιδευτικών
4. Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών ως μοχλός επίλυσης επαγγελματικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων
5. Η συνεργασία σχολείου – πανεπιστημίου – τοπικής κοινότητας στο πεδίο της εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών
6. Θέματα προσωπικού ενδιαφέροντος των φοιτητών
****************************
Teacher education - teacher professional development, seminar 2017 – 2018 ( E. Milingou )
The purpose of the seminar is to engage the students in a process of simultaneously understanding the individual, institutional and social aspects of their learning, and, at the same time, being active in defining its directions and emphases through the development of personal learning strategies on an individual or collaborative basis. The seminar consists of three parts:
The first part --four weekly introductory lectures—examines: a) basic themes concerning teacher professional learning at the individual, institutional and societal levels as the vehicle for enhancing institutional learning within educational systems, and for supporting the social diffusion of knowledge, b) the concept of teacher professional development as providing the model for relevant individual and collective professional learning in the current institutional and social circumstances, c) the relationship of teacher professional learning to teacher work, teacher professional identity, and teacher career.
The second part – two weekly workshops – aims at enabling students to develop personal learning strategies related to specific educational issues, individually or in small groups
The third part involves oral presentations of projects elaborated by the students, individually or in small groups.
Λιγότερα
Τμήμα: Φ.Π.Ψ. Τομέας Παιδαγωγικής ,
Σεμινάριο: Επαγγελματική εκπαίδευση και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
( ακαδημαϊκό έτος 2017 – 2018, διδάσκουσα Ε. Μηλίγκου )
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ
1. Να προσδιοριστούν οι έννοιες «Επαγγελματική Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών» και «Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών» στη διάκριση και στη συνάφειά τους α) ως θεσμοποιημένες διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος και β) ως τομείς εκπαιδευτικής έρευνας και μελέτης.
2. Να προσεγγιστούν οι παραπάνω έννοιες στο παραδειγματικό πλαίσιο της θεσμικής ανάλυσης σε αναφορά προς το χρόνο ( εκπαιδευτική μεταβολή ) και το χώρο ( τοπικές, εθνικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διαστάσεις ).
3. Να αναδειχθούν οι σχέσεις μεταξύ επαγγελματικής μάθησης, επαγγελματικού έργου, επαγγελματικής ταυτότητας και επαγγελματικής σταδιοδρομίας των εκπαιδευτικών.
4. Να προσδιοριστεί η έννοια του κριτικού αυτο- και ανα- στοχασμού ως άξονας οργάνωσης της επαγγελματικής μάθησης και της συνολικής επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
Τμήμα: Φ.Π.Ψ. Τομέας Παιδαγωγικής ,
Σεμινάριο: Επαγγελματική εκπαίδευση και ανάπτυξη του εκπαιδευτικού
( ακαδημαϊκό έτος 2017 – 2018, διδάσκουσα Ε. Μηλίγκου )
ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ
1. Να προσδιοριστούν οι έννοιες «Επαγγελματική Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών» και «Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών» στη διάκριση και στη συνάφειά τους α) ως θεσμοποιημένες διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος και β) ως τομείς εκπαιδευτικής έρευνας και μελέτης.
2. Να προσεγγιστούν οι παραπάνω έννοιες στο παραδειγματικό πλαίσιο της θεσμικής ανάλυσης σε αναφορά προς το χρόνο ( εκπαιδευτική μεταβολή ) και το χώρο ( τοπικές, εθνικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες διαστάσεις ).
3. Να αναδειχθούν οι σχέσεις μεταξύ επαγγελματικής μάθησης, επαγγελματικού έργου, επαγγελματικής ταυτότητας και επαγγελματικής σταδιοδρομίας των εκπαιδευτικών.
4. Να προσδιοριστεί η έννοια του κριτικού αυτο- και ανα- στοχασμού ως άξονας οργάνωσης της επαγγελματικής μάθησης και της συνολικής επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -