Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Μάθημα : ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ (

Κωδικός : MED1840

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ (

500 762  -  Παναγιώτα Περβανίδου

No available

Η Αναπτυξιακή και Συμπεριφορική Παιδιατρική (Developmental and Behavioral Pediatrics) αποτελεί διεθνώς αναγνωρισμένη εξειδίκευση της Παιδιατρικής και αφορά στην αξιολόγηση των λειτουργικών τομέων της ανάπτυξης των παιδιών (λόγος, ομιλία, κινητικότητα, κοινωνική ανάπτυξη κ.α.) ως 18 ετών με ή σε υψηλό κίνδυνο για νευροναπτυξιακές διαταραχές (Διαταραχή στο Φάσμα του Αυτισμού, Νοητική Αναπηρία, ΔΕΠΥ, Μαθησιακές Δυσκολίες κ.α.), με ή χωρίς υποκείμενα νοσήματα.

Σκοπός του μαθήματος είναι η εξοικείωση των προπτυχιακών φοιτητών της Ιατρικής Σχολής αλλά και άλλων Σχολών με το γνωστικό αντικείμενο της Αναπτυξιακής και Συμπεριφορικής Παιδιατρικής. και ειδικότερα:

α. η κατανόηση των σύνθετων ψυχονευροβιολογικών μηχανισμών που διέπουν  την ανθρώπινη ανάπτυξη, με έμφαση στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος, απο τη σύλληψη ως την ενηλικίωση, παρέχοντας γνώσεις και σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα απο το χώρο των νευροεπιστημών, της γενετικής, της νευροενδοκρινολογίας, των κοινωνικών επιστημών και άλλων

β. Η κατανόηση των βιο-ψυχοκοινωνικών παραγόντων (όπως η έκθεση στο αντίξοο περιβάλλον και στο πρώιμο στρες) που σχετίζονται ή αυξάνουν τον κίνδυνο για νόσο στην παιδική ηλικία και την ενήλικη ζωή.

γ. Η εκπαίδευση των φοιτητών στην έννοια της αναπτυξιακής προοπτικής για την υγεία, δηλαδή της αναγνώρισης παραγόντων κινδύνου για νόσο και πρώιμων εκδηλώσεων  και στην έγκαιρη παρέμβαση ειδικότερα στις ευαίσθητες περιόδους της ανθρώπινης ανάπτυξης.

δ. Η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές γνώσεις και έννοιες της ανάπτυξης του παιδιού και του εφήβου, όπως οι αναπτυξιακοί τομείς (δηλαδή η επικοινωνία, η κινητικότητα, η κοινωνική-συναισθηματική ανάπτυξη και η γνωστική ανάπτυξη/προσαρμογή), τα στάδια και τα ορόσημα  της τυπικής ανάπτυξης,  και η ανάπτυξη της συμπεριφοράς, ως την ενηλικίωση.

ε. Η εκπαίδευση των φοιτητών στις μεθόδους “μέτρησης” των λειτουργικών δεξιοτήτων, όπως οι αναπτυξιακές δοκιμασίες, τα τεστ νοημοσύνης, τα ερωτηματολόγια και οι κλινικές συνεντευξεις με τους γονείς. Η εκπαίδευση των φοιτητών στα ανιχνευτικά εργαλεία για αναπτυξιακά και συμπεριφορικά προβλήματα στην κοινότητα

στ. Η βασική εκπαίδευση των φοιτητων στις ¨Νευροαναπτυξιακές Διαταραχές” οι οποίες είναι: οι γλωσσικές και επικοινωνιακές διαταραχές, η νοητική αναπηρία, η διαταραχη στο φάσμα του αυτισμού, η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής –υπερκινητικότητας και οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.

ζ. Η Εξοικείωση των φοιτητών με τις διεπιστημονικές ομάδες σε επίπεδο αξιολόγησης και παρέμβασης, για τις ηλικιακές ομάδες 0-18 ετών. Τα επιστημονικά πεδία που συγκλίνουν είναι κυρίως η Παιδιατρική, η Ψυχιατρική, η Νευρολογία, η Ενδοκρινολογία, η Γενετική, η Βιολογία, η Ψυχολογία και τα Παιδαγωγικά.

η. Η εκπαίδευση των φοιτητών στην έννοια και στις μεθόδους της πρώιμης παρέμβασης καθώς και στα δίκτυα υπηρεσιών υγείας και παιδείας στην κοινότητα

θ. Η Εκπαίδευση των φοιτητών στις δεξιότητες επικοινωνίας με γονείς, μικρά παιδιά, εφήβους και οικογένειες και στις αρχές συμβουλευτικής

ι. Η αύξηση της ανοχής και ευαισθησίας των φοιτητών στο “διαφορετικό” και στα άτομα με ειδικές ανάγκες υγείας και παιδείας.

 

 

Ενότητες

- Δεν υπάρχουν ενότητες -

Ημερολόγιο

Προθεσμία
Γεγονός μαθήματος
Γεγονός συστήματος
Προσωπικό γεγονός

Ανακοινώσεις

Όλες...